Katılımcılar

Fikstür

SW CORPORATE CUP VOLEYBOL 2019

GENEL PRENSİP VE KURALLARI

Kasım-Aralık-Ocak aylarında gerçekleşecek olan Corporate Cup Voleybol Ligi,

  • Şirket çalışanları arasında iletişimi güçlendirmek,

  • Kurum imajına katkıda bulunmak,

  • Şirketler arasında spor konusunda rekabet yaratarak, şirket bilincini arttırmak,

  • Kurumların sosyal konularda çalışanlarına verdiği desteği vurgulamak,

  • Lige gerek sporcu gerekse izleyici olarak katılanların sağlıklı bir yaşam sürmelerine katkıda bulunmak,

  • Kurum olarak sporun desteklendiğini göstermek amacıyla gerçekleştirilmektedir.

VOLEYBOL TURNUVA KURALLARI

TAKIMLAR

  • Turnuvaya sağlık durumu Voleybol oynamasına engel teşkil etmeyen sporcular katılabilir. Sporcuların sağlık durumlarının sorumluluğu takım yöneticileri ve sporcuların kendilerine aittir.

  • Lig herkesin katılımına açıktır. Bir kurumu temsil etmek zorunludur.

  • Takımlar en az 7 en fazla 16 kişiden oluşur.

  • Takım yöneticileri karşılaşmalar başlamadan önce tüm sporcuların kimlik fotokopilerini, ve 2 adet yeni çekilmiş fotoğrafını, Organizasyon Komitesine verecektir.

  • Takım yöneticileri karşılaşma saatinden 15 dakika önce takım tertibini Organizasyon Komitesi’ne ve Gözlemciye verir.

  • Bordro zorunluluğu aranmamaktadır.

  • İlgili branşın 1. ve 2. Liginde lisanslı yarışan sporcular bu ligde yer alamazlar, ancak amatör kategorilerde ve liglerde lisanslı olan sporcular son 1 aylık bordrolarını ilgili şirketlerin ibraz etmeleri halinde sporcular ligde yer alabilirler. Aksi tespit edildiği halde ilgili firmanın oynadığı maçlar hükmen mağlubiyet olarak kaydedilir.

TAKIM YÖNETİCİLERİ

  1. Her takımın iki yöneticisi olacaktır.

  2. Takım yöneticilerinden en az biri, karşılaşma sırasında mutlaka saha kenarında bulunacaktır.

OYUN KURALLARI

  1. Centilmenlik esastır.

  2. Bütün bir takımın forma, şort ve çoraplarının rengi ve tasarımı tek tip olmalıdır.

  3. Bir takım aşağıdaki durumlarda sayı alır:

    1. Topu rakibin oyun alanında başarıyla yere değdirdiğinde;

    2. Rakip takım bir hata yaptığında;

    3. Rakip takım bir ihtar aldığında.

  4. Eğer iki ya da daha fazla hata rakipler tarafından aynı anda yapılırsa, bu bir ÇİFT HATA’ dır ve rally tekrarlattırılır.

  5. Bir rally kazanmanın neticeleri

    1. Bir rally, servis vuruşu anından topun oyun dışına çıkmasına kadar yapılan oyun hareketleri silsilesidir.

    2. Eğer servis atan takım bir rally kazanırsa, bir sayı alır ve servis atmaya devam eder;

    3. Eğer servis karşılayan takım bir rally kazanırsa, bir sayı alır ve servis atma hakkı kazanır.

  6. Bir set (netice seti -3’ncü- hariç) en az 2 sayı farkla 25 sayıya ulaşan takım tarafından kazanılır. Sayılarda 24-24’lük eşitlik olması halinde oyun iki sayılık farka ulaşılana kadar (26-24, 27-25) devam eder.

  7. Maç, iki seti alan takım tarafından kazanılır.

  8. Karma takımlar sahada 3 kadın – 3 erkek olarak yer alırlar

  9. Setlerde 1-1’lik eşitlik olması halinde, netice seti (3’üncü) en az 2 sayı farkla 15 sayı üzerinden oynanır.

  10. Eğer bir takım sahaya davet edildikten sonra oynamayı reddeder veya geçerli bir sebep göstermeksizin zamanında oyun alanında bulunmazsa, maçta hazır bulunmadığı ilan edilir ve ceza olarak setleri 25-0, maçı da 3-0’lık sonuçla kaybeder.

  11. Bir takım set veya maç için EKSİK ilan edilirse, seti veya maçı kaybeder. Rakip takıma seti veya maçı kazanması için gerekli sayılar ya da sayı ve setler verilir. Eksik ilan edilen takım ise daha önce aldığı sayı ve setleri aynen muhafaza eder.

  12. Her takımın oyunda daima altı oyuncusu olmalıdır. Oyun alanındaki oyuncuların dönme sırası, takımların başlangıç dizilişiyle belirlenir. Bu sıra set boyunca korunmalıdır.

  13. Her setin başlamasından önce koç kendi takımının başlangıç dizilişini pozisyon kağıdında göstermelidir.

  14. Bir setin başlangıç dizilişinde yer almayan oyuncular, o set için yedek oyunculardır

  15. Servis atan oyuncunun topa vurduğu anda her takım kendi oyun alanında dönüş sırasına göre pozisyon almalıdır (servis atan oyuncu hariç).

  16. Oyuncuların pozisyonları aşağıdaki gibi numaralandırılmıştır:

    1. Filenin önünde bulunan üç oyuncu ön hat oyuncusudur ve 4 (ön-sol), 3 (ön-orta), 2 (ön-sağ) numaralı pozisyonlarda dururlar.

    2. Diğer üç oyuncu arka hat oyuncusudur ve 5 (arka-sol), 6 (arka-orta), 1 (arka-sağ) numaralı pozisyonlarda dururlar.

  17. Eğer servis atan oyuncunun topa vurduğu anda herhangi bir oyuncu düzgün pozisyonda değilse, takımı pozisyon hatası yapar.

  18. Servis atan oyuncu topa vurduğu anda servis hatası yaparsa, bu hata pozisyon hatasından önce gelir.

  19. Eğer topa vurulduktan sonra bir servis hatası olursa, cezalandırılacak olan pozisyon hatasıdır.

  20. Bir pozisyon hatası aşağıdaki sonuçları doğurur:

    1. Takım rally kaybıyla cezalandırılır;

    2. Oyuncuların pozisyonları düzeltilir.

  21. Servisi karşılayan takım servis atma hakkını kazandığı zaman bu takımın oyuncuları saat yönünde bir pozisyon dönmelidir: 2 no’lu pozisyondaki oyuncu servis atmak için 1 no’ya gider, 1 no’lu pozisyondaki oyuncu 6 no’ya geçer, vs…

  22. Dönüş hatası, SERVİS dönüş sırasına göre atılmadığı zaman yapılır. Bu durum aşağıdaki sonuçları doğurur:

    1. Takım rally kaybıyla cezalandırılır;

    2. Oyuncuların dönüş sırası düzeltilir.

  23. Buna ilave olarak yazı hakemi hatanın yapıldığı anı tam olarak belirleyecek ve takımın hata yaptıktan sonra kazandığı bütün sayılar iptal edilecektir. Rakip takımın sayıları geçerli kalır. Eğer hatanın yapıldığı an tespit edilemiyorsa, kazanılmış sayılar iptal edilmez; uygulanacak tek ceza rally kaybıdır.

  24. Her sette her takıma en fazla altı oyuncu değişikliği yapma izni verilir. Bir veya daha fazla oyuncu aynı anda değiştirilebilir.

  25. Başlangıç dizilişinde yer alan bir oyuncu bir sette yalnız bir defa oyundan çıkabilir ve yalnız bir defa sadece diziliş pozisyonunda önceki yerine girebilir.

  26. Bir yedek oyuncu başlangıç dizilişindeki bir oyuncunun yerine bir sette bir defa girebilir ve sadece aynı oyuncuyla yer değiştirebilir.

  27. Oyuna devam edemeyecek şekilde sakatlanmış bir oyuncu kurallara uygun olarak değiştirilemiyorsa takıma bir İSTİSNAİ değişiklik yapma hakkı tanınır. İstisnai değişiklik,  sakatlanma anında oyun alanında olmayan herhangi bir oyuncunun sakatlanan oyuncunun yerine oyuna girmesi demektir. Sakatlanan oyuncu değiştirildikten sonra tekrar maça girme izni verilmez.

  28. OYUNDAN ÇIKARILAN veya DİSKALİFİYE edilen bir oyuncu kurallara uygun olarak değiştirilmelidir. Bu mümkün değilse, takım EKSİK ilan edilir.

  29. Bir takım kurallara uygun olmayan bir oyuncu değişikliği yapmış ve oyuna başlamışsa, aşağıdaki işlemler uygulanacaktır:

    1. Takım rally kaybı ile cezalandırılır;

    2. Değişiklik düzeltilir,

    3. Hatalı takımın hata oluştuğu andan itibaren aldığı sayılar iptal edilir. Rakibinin sayıları aynen kalır.

  30. Bir takım topu filenin üzerinden geri göndermek için üç vuruş yapma hakkına sahiptir. Eğer daha fazla vuruş yapılırsa, takım DÖRT VURUŞ hatası yapmış olur.

  31. Bir oyuncu art arda iki defa topa vuramaz.

  32. Topa fırlatılmadan ve/veya tutulmadan vurulmalıdır. Top herhangi bir doğrultuda geri gidebilir.

  33. Birinci set ile netice setinde (3. set) ilk servis kura atışıyla belirlenen takım tarafından atılır. Diğer setler bir önceki sette ilk servisi kullanmamış olan takımın atacağı servisle başlatılacaktır.

  34. Oyuncular pozisyon kağıdına kaydedilen servis sırasını takip etmek zorundadır.

  35. Her takımın her sette en fazla iki mola ve altı oyuncu değiştirme hakkı bulunmaktadır.

  36. Bir takımın aynı duraklama içinde birbirini takip eden oyuncu değişikliği taleplerine müsaade edilmez. Ancak bir takım isterse aynı duraklama esnasında iki veya daha fazla oyuncu değiştirebilir.

  37. Talep edilen tüm molalar 30 saniye sürer. İlk 2 sette maçı önde götüren takım 8 ve 16’ncı sayılara ulaştığında 60’şar saniyelik iki ek “Teknik Mola” otomatik olarak uygulanır. Netice setinde “Teknik Mola” yoktur; her takım sadece 30 saniye süreli iki mola talebinde bulunabilir.

  38. Setler arasındaki tüm fasılalar üç dakika sürer. Bu süre zarfında oyun alanları değiştirilir ve takımların başlangıç pozisyonları müsabaka cetveline kaydedilir. İkinci ve üçüncü setler arasındaki fasıla, organizatörün talebi üzerine yetkili organ tarafından 10 dakikaya kadar çıkarılabilir.

  39. Netice seti hariç her setten sonra takımlar oyun alanlarını değiştirirler. Netice setinde bir takım 8. sayıya ulaştığı zaman takımlar gecikmeksizin oyun alanlarını değiştirirler ve oyuncuların pozisyonları aynı kalır. Eğer değişim önde olan takım 8. sayıya ulaştığında yapılmazsa, yanlışlık fark edilir edilmez değişim gerçekleştirilir. Değişimin yapıldığı zamanki sayılar aynen korunur.

  40. Karşılaşmaları yönetecek hakem ve gözlemcileri Organizasyon Komitesi atar.

  41. Maç gün ve saatini Organizasyon Komitesi belirler.

DİSİPLİN HÜKÜMLERİ

  1. Tüm sporcu, yönetici seyirci ve konuklar, spor tesislerinde bulundukları ve spor karşılaşmalarına katıldıkları süre içinde, turnuva ve tesis kurallarına, yönetmeliğe uymak zorundadırlar.

  2. Takımların saha içinde ve dışında hakeme, seyirciye ve rakip takım oyuncularına hakarette, genel ahlak ve edebe aykırı bulunan takımlar, Voleybolcular ve yöneticiler turnuvadan ihraç edilir.

İTİRAZLAR

  1. Karşılaşma öncesi ve sonrası itirazı gerekir bir olayla karşılaşıldığında durumu maçın bitiminden itibaren 48 saat içerisinde Organizasyon Komitesi’ne yazılı olarak bildirilecektir.

  2. Organizasyon Komitesi’nin kararı kesindir.

ORGANİZASYON KOMİTESİ

  1. Organizasyon Komitesi 7 kişiden oluşur.

  2. Komitede görevli olanlar ayrıca Voleybol oynayabilirler.

  3. Maç sonuçları bu komitenin gözetiminde yayınlanır.

  4. Bu prensiplerin içinde bulunmayan hükümlerde Organizasyon Komitesi karar verir.

SW CORPORATE  CUP KATILIM ŞARTLARI

Şirketler, iştirakçileri ve taşeron destek sağlayan firmalar, üniversiteler, stajyerler lige katılabilirler.

1 kişi aynı şirketin voleybol, basketbol ve futbol takımında yer alabilir.

İlgili branşın 1. Ve 2. Liginde lisanslı yarışan sporcular bu ligde yer alamazlar, ancak amatör kategorilerde ve liglerde lisanslı olan sporcular son 1 aylık bordrolarını ilgili şirketlerin ibraz etmeleri halinde sporcular ligde yer alabilirler.

Aksi tespit edildiği halde ilgili firmanın oynadığı maçlar hükmen mağlubiyet olarak kaydedilir.

Bir şirket bir branşta birden fazla takım ile yer alabilir.

KATILIM ÜCRETİ

Takım başına katılım ücreti 10.000TL +KDV’dir.

TAKIMLARDAN İSTENİLEN EVRAKLAR

Sporcular;

  1. İsim Listesi

  2. Nüfus cüzdanlarının fotokopisi

  3. 2’er adet yeni çekilmiş resim

  4. Forma sırt numaraları

  5. Sağlık raporları ve kendi beyanları

  6. Takım kaptanının ismi

Takım Yöneticileri ve Gözlemcileri;

  1. İsim Listesi,

  2. Nüfus cüzdan Fotokopisi

  3. 1 adet yeni çekilmiş resmi

Fotoğraflar

Video

Sonuçlar

İstatistikler

Katılım Formu

Lütfen formu bilgisayarınıza indirip bilgilerinizi doldurduktan sonra tarafımıza mail olarak iletiniz.